Facebook'da Paylaş
Twitter'da Paylaş

Sağlıklı Zayıflama Nedir?

Vücudunuza Zarar Vermeden Güvenle Zayıflayın

Sağlıklı Zayıflama

Kişinin düzenli ve dengeli bir şekilde kilo vermesi şekline sağlıklı zayıflama denir. Doğru ve kesin bir sonuç elde etmek için, gün içinde alınan kalorilerin kısıtlanması, egzersiz ve diyet yöntemlerinin uygulanması gerekir. Araştırmalar haftada bir kilodan çok zayıflamayı önermemektedir. Öncelikle sağlık kontrolü ile vücut bileşeni analizi cihazı yardımıyla beden bileşenleri belirlenmeli ve diyetisyenin önereceği bir yeme alışkanlığı kazanılmalıdır.

Şişmanlatıcı ve toksin oluşturucu gıdaların tüketilmemesi, daha çok sebze ve meyve ağırlıklı beslenme sağlıklı beslenmenin temellerini oluşturur. Bireysel çabalarla zayıflamaya çalışmak ya da yanlış diyet listeleri kaybedilen kilonun fazlasıyla alınmasına neden olabilir.

Sağlıklı Zayıflama Yöntemleri Nelerdir?

Zayıflarken sağlığımızı nasıl koruyacağımız konusu en çok merak edilenlerden. Hem kilo vermek hem de vücut düzenimizi korumak nasıl olacak?

Beslenme İle İlgili Yöntemler

Zayıflamak dediğimiz olgunun gerçekleşmesi için öncelikle beslenme alışkanlıklarımızı ve düzenlerimizi değiştirmemiz gerekir. Besin piramidinde yer alan temel maddelerden ödün vermeden ve sağlığımıza zarar verecek şekilde beslenmekten uzak durmalıyız. Bazı yöntemlere bakacak olursak:

Beslenme Yöntemleri

  • Her gün ne yediğinizi, ne kadar yediğinizi ve neleri yemediğinizi not edin. Günlük tutmak zayıflama sürecinizde size yardımcı olacaktır.
  • Doktora veya diyetisyene görünün. Her bireyin farklı bir metabolizması olduğu için uygulanacak zayıflama yöntemleri ve diyetleri de farklı olacaktır.
  • Zayıflamaya değil, sağlıklı olmaya odaklanın. Öncelikle motivasyonunuzu yüksek tutarak kilo vermeyi ikinci plana atın.
  • Porsiyonlarınızı kontrol edin. Fast foodun “büyük boy” kandırmacasına aldanmayın ve doyduktan sonra yemek yemeyi bırakın.
  • Çok yemenize sebep olan, sevdiğiniz bazı yiyecekleri listenizden çıkarın.
  • Yavaş yavaş yemeye özen gösterin. Hem sindirimi kolaylaştıracak hem de daha az yiyeceksiniz.
  • Katı yağ kullanımını azaltın.
  • Gün içerisinde en az 2 lt su için. Limon suyu ve elma sirkesini de tüketebilirsiniz.
  • En büyük öğünü sabah 11.00 ile öğlen 16.00 arasında yiyin.
  • Yiyecekleri paketinden, çantanızdan, masanızdan tüketmeyin. Tek kişilik porsiyon halinde küçük tabaklardan yiyin.
  • Kızartma ve kavurma yönteminden kaçının.
  • Tatlılardan uzak durun ve kuru baklagil tüketin.
  • Televizyon izlerken, gazete-dergi vb. okurken, başka bir işle ilgilenirken yemek yemeyin.
  • Yemek için mutlaka kendinize bir süreç ve zaman ayırınız. Ayaküstü yemek yemeyin.
  • Meyve ve sebze ağırlıklı diyetler uygulayabilirsiniz.

Egzersiz İle İlgili Yöntemler

Egzersiz Yöntemleri

Sağlıklı bir şekilde zayıflamak isteyen herkesin spor yapması gerekir. Kilo kaybederken şekli bozulan vücudu tekrar forma sokmak için egzersiz yapılması gerekir.

  • Haftada 5 kez en az yarım saat egzersiz yapın. Kilo kaybı ve ağırlık çalışması ile kas oluşumunu gerçekleştirebilirsiniz. Biliyorsunuz ki kaslar daha diri ve formda görünmenizi sağlar.
  • Pilates, fitness, body building gibi kilo vermenizi ve vücudunuzu şekle sokmanızı sağlayacak egzersizler yapın.
  • Dans edin. Vücudunuz şekle girerken yemek yemeyi ve kilolarınızı düşünmeyi unutabilirsiniz.
  • Yüzün. Hafta sonu düzenli olarak havuza giderek bütün kaslarınızı çalıştırabilirsiniz.

Ayrıca;

  • Günde en az 6-7 saat uyuyun. Araştırmalarda uykusuzluğun daha çok besin tüketimine sebep olduğu kanıtlandığından ne kadar uyku o kadar tokluk.
  • Olumlu etkisi kanıtlanmamış ve şok diyetleri uygulamayın.
  • Zayıflama haplarından ve ilaçlarından uzak durun.
  • Etiket bilgilerini okuma alışkanlığı edininiz, yağ, kalori ve içerik vb. bilgileri kontrol edin.
 

Fotoğrafçılık Kursu
Sosyal
Kıbrıs Otelleri

Kampanyaları görüntüleyebilmek için Flash Player kurunuz

Son Yorumlar
  • Aynur
    Sağlıklı bir yaşam için mutlaka bir diyetisyene başvurmanızı şiddetle tavsiye ediyoru... Devamı
  • ADMİN
    Mehmet Bey, bir diyetisyen ile çalışarak yaşam biçiminize ve bünyenize uygun bir diye... Devamı
Zumba Dansı

Zumba Dansı

SSS
Sıkça Sorulan SorularSıkça Sorulan Sorular - Verilen kiloları almamak için neler yapılmalıdır?
- Zayıflama ilaçları zararlı mıdır?
Anket
En etkili bulduğunuz zayıflama yöntemi hangisidir?
 
Kimler Çevirimiçi
Şu anda 1 konuk çevrimiçi

İdeal Kilo
İdeal Kilo
Kişinin yaşına, boyuna ve diğer fizyolojik özelliklerine göre olması gerektiği kilodur.
Diyet
Diyet
Kişinin sağlığını ve rahatını koruyabilmesi için hazırlanan yemek listeleri.
Egzersiz
Egzersiz
Vücudun şekillenmesi ve formda kalmak için yapılan hareketler topluluğu.
Metabolizma
Metabolizma
Canlıda yaşamın sürdürülmesi sırasında gerçekleşen tüm kimyasal tepkimelerdir.
Yeşil çay
Yeşil çay
Camellia sinensis yapraklarından elde edilen, yağ yakıcı özellikleri olan ve demlenerek tüketilen içecek.
Zayıflama Yöntemleri © 2012
www.zayiflamayontemleri.com.tr
WebHome
Tasarım: WebHome | İnternet Reklam ve Bilgi Teknolojileri