Facebook'da Paylaş
Twitter'da Paylaş

Egzersiz İle Zayıflanır Mı?

Egzersiz

Egzersiz; kasların çalıştırılması ve enerji harcanmasını sağlayan hareketlerdir. Amacı vücutta oksijen dağılımını sağlamak, kuvveti arttırmak ve metabolizmayı düzenlemektir. Ayrıca zayıflama amaçlı yağ yakımı temel hedeflerdendir.

Kadınların zayıflamak ve formda kalmak için başvurdukları çeşitli egzersizler bulunur. Genellikle beslenme şekillerinde değişiklik yaparak ya da diyet yardımıyla kilo vermeye çalışan kadınlar sonrasında vücutlarını şekle sokmak için spor merkezlerini aşındırıyorlar. Aksine diyet ve spor beraber yürütülen bir sistem olursa hem sağlıklı hem de kısa sürede sonuç almak mümkün olabilir.

Egzersiz Çeşitleri Nelerdir?

Hayatımızda geniş bir alanı kaplaması gereken spor ne yazık ki sadece zorunlu olduğumuzda ya da keyfi yaptığımız bir etkinlik. Spor merkezlerinde eğitmenler eşliğinde yapılması önerilen bu hareketleri genellikle istediğimiz zamanda yaptığımız için çok verim alamamaktayız. Bir süre devam edip sonrasında bıraktığımızda da vücudumuzdaki deformasyon gözle görülür bir hal alır.

Spor merkezlerinde yapılan hareketlerin karşılığı olan egzersiz kavramı çeşitli dallara ayrılmaktadır. Bunlar:

  • Germe,
  • Yürüme, koşma gibi dayanıklılık arttırıcı aerobik,
  • Ağırlık kaldırma, kas gücünü arttırıcı anaerobik egzersizler,
  • Çin sağlık egzersizleri; gerilme, esneme hareketlerini andıran ve kaslara baskı uygulamadan kalp atım hızını yükseltmek için yapılır. Özellikle yaşlıların yapabilmesi açısından önemlidir.

Egzersiz Çeşitleri

Ayrıca:

  • Yürüyüş
  • Yüzme
  • Dans
  • Bisiklet
  • Squash
  • Pilates
  • Yoga
  • Tempolu Koşu
  • Fitness başvurabileceğiniz diğer uygulama çeşitleridir.

Egzersiz Bir Zayıflama Yöntemi Midir?

Sağlıklı ve zinde kalmak için yapılan egzersizler elbette kişinin kilo kaybetmesini sağlayacaktır. Zayıflama yöntemi olarak körü körüne bağlanılmaması gereken bu yolun etkili olmadığı da söylenemez.

Öncelikle tek başına hiçbir zayıflama yönteminin yeterli olmadığını bilmek gerekir. Beraberinde beslenme şekillerinin değişimi, uzman bir diyetisyenle yapılacak olan diyet programı ile kilo vermek mümkün hale gelir. Kendinizi ve vücudunuzu tanımanız, ihtiyacınıza göre spor ve diyet şekilleri belirlemeniz gerekir. Televizyonda gördüğünüz ve idealleştirilen mankenlere özenmemeli ve motivasyonunuzu yüksek tutmalısınız. Her zaman söylediğimiz gibi bütün bu kilo verme programlarında diyetisyene ve spor eğitmeninize başvurmalısınız.

 

Fotoğrafçılık Kursu
Sosyal
Kıbrıs Otelleri

Kampanyaları görüntüleyebilmek için Flash Player kurunuz

Son Yorumlar
  • Aynur
    Sağlıklı bir yaşam için mutlaka bir diyetisyene başvurmanızı şiddetle tavsiye ediyoru... Devamı
  • ADMİN
    Mehmet Bey, bir diyetisyen ile çalışarak yaşam biçiminize ve bünyenize uygun bir diye... Devamı
Zumba Dansı

Zumba Dansı

SSS
Sıkça Sorulan SorularSıkça Sorulan Sorular - Verilen kiloları almamak için neler yapılmalıdır?
- Zayıflama ilaçları zararlı mıdır?
Anket
En etkili bulduğunuz zayıflama yöntemi hangisidir?
 
Kimler Çevirimiçi
Şu anda 19 konuk çevrimiçi

İdeal Kilo
İdeal Kilo
Kişinin yaşına, boyuna ve diğer fizyolojik özelliklerine göre olması gerektiği kilodur.
Diyet
Diyet
Kişinin sağlığını ve rahatını koruyabilmesi için hazırlanan yemek listeleri.
Egzersiz
Egzersiz
Vücudun şekillenmesi ve formda kalmak için yapılan hareketler topluluğu.
Metabolizma
Metabolizma
Canlıda yaşamın sürdürülmesi sırasında gerçekleşen tüm kimyasal tepkimelerdir.
Yeşil çay
Yeşil çay
Camellia sinensis yapraklarından elde edilen, yağ yakıcı özellikleri olan ve demlenerek tüketilen içecek.
Zayıflama Yöntemleri © 2012
www.zayiflamayontemleri.com.tr
WebHome
Tasarım: WebHome | İnternet Reklam ve Bilgi Teknolojileri