Facebook'da Paylaş
Twitter'da Paylaş

Diyet Ne Demektir, Sağlıklı ve Dengeli Diyet Nasıl Yapılır?

Diyet Nedir? – Size Uygun Yöntemi Bulun

Diyet Nedir

Diyet, günlük tüketilmesi gereken sağlıklı yiyecekleri içeren beslenme biçimidir. Webster sözlük diyet kavramını şöyle tanımlıyor: normal olarak ya da belirlenmiş çerçevede kişi ya da grupların normalde ya da kuralları belirlenmiş çerçevede neleri yiyip neleri yemeyeceklerine verilen isim.

Bu tanıma göre süt, ekmek, et, bira, yoğurt veya elma ne yiyor ya da içiyorsanız bu sizin kişisel diyetinizin parçasıdır. Yani beslenme alışkanlıklarınızı sizin şimdi ne olduğunuzu ve ne kadar sürede ne olacağınızı yani yaşam sürenizi belirler.

Sağlıklı ve Dengeli Diyet Planı Nedir?

Genellikle bu yöntem kilo verme ile ilişkilendirilir. Halbuki özünde sağlıklı bir şekilde yaşamayı kapsayan bu sağlıklı beslenme rejimlerini sürdürmek birkaç kilo vermekten çok daha fazla arzu edilir olmalıdır. Zayıflamak için en iyi beslenme planı yüksek oranda protein, düşük orda karbonhidrat ve cüzi miktarda yağ içermelidir.

Vücut zengin vitamin, mineral ve diğer gerekli besinleri almalıdır. En uygun beslenme listesi sadece sizin için hazırlanmış, hususi koşullarınızı dikkate alarak oluşturulmuş olanlardır.

Diyetisyeniniz başka türlü önermediyse; Sağlıklı ve Dengeli Diyetin İki Temel Özelliği Vardır

  • Ne kadar aktif olduğunuza göre ihtiyacınız olan doğru miktarda yemek
  • Dengeli şekilde gerekli gıdaları tüketmek

Diyetinizdeki gerekli gıdalar şunları içermelidir

Sağlıklı Beslenme

  • Çok miktarda meyve ve sebze
  • Belli miktarda ekmek, pirinç, patates, makarna ve diğer karbonhidratlı yiyecekler. Mümkünse tam tahıllı olanlardan seçilmelidir.
  • Az miktarda süt ve süt ürünleri
  • Az miktarda et, balık, yumurta, bakliyat ve diğer protein kaynakları
  • Çok az miktarda yağ ve şeker içeren besinler.

Sağlıklı Beslenme Tavsiyeleri

Sağlığımızı korumada beslenme yöntemlerimiz çok önemli rol oynar. Aşağıda yer alan sağlıklı beslenmenin temellerini oluşturan ve bizim daha sağlıklı seçimler yapmamıza yardımcı olacak sekiz maddeyi inceleyerek rejiminize dahil edebilirsiniz.

  • Enerji veren tam tahıllı yiyecekleri tüketin.
  • Her gün bol bol meyve ve sebze yiyin.
  • Daha fazla balık yiyin. Haftada en aza iki porsiyon tüketebilirsiniz.
  • İşlenmiş yağı ve şekeri kesin.
  • Tuzu azaltın. Yetişkinler 6 gramdan fazla tüketmemelidir.
  • Aktif olun ve ideal kilonuzda kalmaya çalışın.
  • 6-8 bardak su için.
  • Kahvaltıyı asla atlamayın.
 

Fotoğrafçılık Kursu
Sosyal
Kıbrıs Otelleri

Kampanyaları görüntüleyebilmek için Flash Player kurunuz

Son Yorumlar
  • Aynur
    Sağlıklı bir yaşam için mutlaka bir diyetisyene başvurmanızı şiddetle tavsiye ediyoru... Devamı
  • ADMİN
    Mehmet Bey, bir diyetisyen ile çalışarak yaşam biçiminize ve bünyenize uygun bir diye... Devamı
Zumba Dansı

Zumba Dansı

SSS
Sıkça Sorulan SorularSıkça Sorulan Sorular - Verilen kiloları almamak için neler yapılmalıdır?
- Zayıflama ilaçları zararlı mıdır?
Anket
En etkili bulduğunuz zayıflama yöntemi hangisidir?
 
Kimler Çevirimiçi
Şu anda 20 konuk çevrimiçi

İdeal Kilo
İdeal Kilo
Kişinin yaşına, boyuna ve diğer fizyolojik özelliklerine göre olması gerektiği kilodur.
Diyet
Diyet
Kişinin sağlığını ve rahatını koruyabilmesi için hazırlanan yemek listeleri.
Egzersiz
Egzersiz
Vücudun şekillenmesi ve formda kalmak için yapılan hareketler topluluğu.
Metabolizma
Metabolizma
Canlıda yaşamın sürdürülmesi sırasında gerçekleşen tüm kimyasal tepkimelerdir.
Yeşil çay
Yeşil çay
Camellia sinensis yapraklarından elde edilen, yağ yakıcı özellikleri olan ve demlenerek tüketilen içecek.
Zayıflama Yöntemleri © 2012
www.zayiflamayontemleri.com.tr
WebHome
Tasarım: WebHome | İnternet Reklam ve Bilgi Teknolojileri