Facebook'da Paylaş
Twitter'da Paylaş

Bölgesel Zayıflama Yöntemleri

Bölgesel ZayıflamaBölgesel kilo problemleri yediklerinizle çok ilişkili olup hareketsizlikle hat safhaya ulaşmaktadır. Kilo almada genetik nedenler ve cinsiyet de önemli bir faktördür. Kişilerin gen haritaları çıkarılarak bu konu hakkında daha detaylı bilgilere ulaşılabilir.

Türk kadınlarında, özellikle üst bacak ve basen bölgelerinde sıklıkla görülen yağlanma diyet programlarının da her zaman sonuç vermemesiyle birlikte büyük bir sorun haline gelmiş, böylece bölgesel zayıflama yöntemlerine ilgi artmıştır.

Bu nedenle biz de sağlıklı ve estetik bir vücuda kavuşmak isteyen siz değerli okuyucularımız için bölgesel zayıflama yöntemlerini ve uygulanma biçimlerini paylaştık.

Tıbbi yöntemler nelerdir?

Lipoliz

Lipoliz YöntemiTürkiye’de uygulama alanının çok geniş olmadığı bu yöntem liposakşınla aynı etkilere sahiptir. Liposakşın yağların vakumla dışarı atılmasıyken burada yağlar ilaçla eritilmeye çalışılır.

Yağ birikiminin en çok etkili olduğu karın, mide, popo, basen ve kalça bölgeleri için etkin bir tedavidir. Yüksek kolestrolü düşürmekte de kullanılan bu ilaçlı tedavi yöntemi ortalama 3-6 seanstan oluşur. 1 veya 2 günlük kızarıklık yaratması dışında herhangi bir yan etkisi tespit edilmediğinden batı ülkelerinde tercih edilen bir uygulamadır.

Liposakşın

Liposuction YöntemiYağ oranının fazla olduğu bölgelerde vakum kullanılarak yağların çekilmesine verilen addır. Günümüzde erkek ve bayan gözetmeksizin en fazla tercih edilen yöntemdir.

Vücuttaki yağ oranını eşitlemeyi amaçlayan bu yönteme sculpting ve body contouring isimleri de verilmektedir. Deri sarkıklığı az olan kişilerde daha net bir sonuç alındığı tespit edilen liposakşın yağlı olan bölgelerin hemen hemen hepsine uygulanabilmektedir. Bu uygulamada yağ hücreleri azaltıldığından dengeli beslenmeye dikkat edenler fazla kilolarından kalıcı bir şekilde kurtulmuş olacaktır.

Mezoterapi

Mezoterapi YöntemiMezoterapi bölgesel yağlanma ve selülitin yok edilmesinde birçok Avrupa ülkesinde tercih edilmektedir. Bozulmuş yağ hücrelerini parçalayıp gevşeterek, yağ hücrelerini biriktiği yerlerden dağıtmayı amaçlar. Tedavi yönteminde cerrahi yöntemlerin aksine lokal ve ya genel anestezi gerekmediğinden, uygulamadan sonra kişinin günlük aktiviteleri herhangi bir şekilde engellenmez ve bu yüzden sıkça tercih edilir.

Yürüyüş, sağlıklı beslenme, düzenli uyku, bol su tüketme ile kalıcı çözümler sağlanabilmektedir. Tedavisi 5 ile 7 gün arasında değişmektedir.

Karboksiterapi

Karboksiterapi YöntemiDeri içerisine teknolojik bir ürünle saf karbondioksit gazı uygulanarak geliştirilen bir tedavi türüdür. Bölgedeki oksijenizasyonu artırdığından aynı zamanda anti-aging ve cilt gençleştirme programlarında da destekleyici tedavi olarak kullanılır.

CO2 vücudumuzun yabancı olmadığı ve ona karşı herhangi bir alerjik reaksiyon göstermediği bir madde olduğundan yan etkileri yoktur ve sıkça tavsiye edilir.

Bölgesel zayıflamada egzersiz yöntemi

Bölgesel yağ yakma, sadece hedeflenen vücut parçasına yönelik hareketler yaparak, vücudun o bölgesinde “noktasal yağ azalması” anlamına gelmektedir.

Direnç egzersizleri kalçalarınızı inceltmeniz için başvurabileceğiniz yöntemlerden biri olabilir. Daha hızlı kilo vermek için bu alanlardaki kasları güçlendirmek etkili olur. Vücut depoladığı yağları eriterek enerjiye dönüştürür. Böylelikle sıkı bir vücuda kavuşmuş olursunuz.

Karnınız için

Karın EgzersiziSırt üstü uzanarak başlanan harekette bacaklarınızı sandalyenin üzerine koyun. Baldırlarınız esnek, kalça kısmınız ise sandalyeye çok yakın durmalıdır. Kalça ve baldır kaslarının çalışacağı bu harekette sırt bölgenizi yerden havaya doğru kaldırıp kısa süreli beklemelerden sonra tekrar yatış pozisyonuna geçin. Bu egzersiz size kolay gelmeye başladığında bacağınızı havaya kaldırın ve ayaklarınızı bekletebildiğiniz kadar bekletin.

Bel kısmınız için

Bel EgzersiziTers mekik bel çizgisini orta çıkarmak için yapılacak en iyi harekettir. Yere yatar pozisyonda uzanın, ayaklarınızı dik konuma getirerek bükün. Dirsekleriniz dışarıda olacak pozisyonda elinizi ensenize götürün. Dirsekleriniz dışarıda kalacak şekilde elinizi başınızın arkasına koyun. Sol omzunuzu sağ dizinize doğru kaldırıp olabildiğince bükmeye çalışın. Başınız ve boynunuza elinizle müdahale etmeden ağırlaştığını hissedinceye kadar bekleyin. Bu egzersizi diğer omuz ve diziniz için de uygulayınız.

Göbeği zayıflatmak için

Göbek EgzersiziBu hareket karın bölgesindeki yağların azalmasını sağlar. Sırt üstü uzanın, ellerinizi yana, avuç içiniz yere bakacak şekilde yerleştirin. Kalçalarınızı ve dizlerinizi 90 derecelik bir açı oluşturacak şekilde kaldırın. Baldırlarınız dik, bacaklarınız havada dursun. Bel kaslarınıza yüklenerek kalçanızı kaldırabildiğiniz kadar yukarı kaldırın ve bu şekilde bekleyebildiğiniz kadar bekleyin. Bacaklarınızı dik tutmakta zorlanabilirsiniz. Daha sonra ağrılarınız azalacak ve sonuçlarını göreceksiniz.

Masa başındaki egzersiz

Masa başında yapılacak en etkili hareketler bacak egzersizleridir. Sadece bacak kaslarınıza değil karın bölgenize de fayda sağlayan bu egzersiz için bir tabureye oturmanız yeterli olacaktır. Kıyafetinizin çok önemli olmayacağı bu yöntemde nefes verirken dizinizi kafanıza doğru çekin ve yorulduğunuzda bacağınızı indirip dinlendikten sonra tekrar yapın.

Diğer yardımcı egzersizler

Mekik hareketi

Mekik HareketiKarın bölgemizde çalışan kasların enerji harcamasıyla birlikte yağların yok olmasında etkilidir. İki elimizi ensemize ya da göğsümüze dokundurarak yapacağımız bu hareket hızlı, sık ve ara vererek yapılmalı ve sabah akşam uygulanmalıdır. Harekete ilk başlayanlar için 20’şer kez yapılması önerilirken zaman sonra 50’ ye çıkartılmalı ve hareketten sonra karında ağrı hissedilmelidir. Eğer ağrı hissetmiyorsanız mekik sayısını yükseltmelisiniz.

Bel kasları için

Bel Kasları için MekikBir taraftaki kolumuzu, bükülmüş olan diğer taraftaki dizimize doğru hafifçe, sık sık ve seri hareketlerle yakınlaştırmaya çalışıyoruz. Bu hareketi de birkaç dakika dayanabildiğimiz kadar yapmaya gayret ediyoruz. Daha sonra diğer taraftaki ayağımızı ve kolumuzu değiştiriyoruz. Bu hareket karnın yan tarafına doğru olan kasları çalıştırmak için yararlıdır.

Sopalı hareket

Sopalı HareketBu harekette de bir sopayı ense kökümüze alıp iki elimizi geçiriyoruz. Ayaklarımızı yere sağlam basıp süratli bir şekilde sağa ve sola doğru daha çok kalçadan yukarısını hızlı bir şekilde döndürerek birkaç dakika bu hareketleri yapıyoruz. Bu hareket karnın yan tarafındaki kasların şekillenmesi ve göbeğin erimesini sağlar.

Yanlara esneme

Bu harekette önce “hazır ol”daki gibi dimdik duracaksınız. Sonra hızla sağa ve sola doğru esneyebildiğiniz kadar, dikliğinizi bozmadan esneyeceksiniz. En azından üç dört dakika hızlı bir şekilde yapmaya gayret edin. Baş dönmesi, çok yüksek tansiyonu olanlar için de uygun bir hareket olmayabilir.

Sırtınız için en iyi egzersiz

Sırt EgzersiziYüzüstü düz bir şekilde yere uzanın. Ellerinizi çenenizin altına veya hareketi rahatça yapmanıza yardımcı olacak şekilde serbestçe yerleştirin. Sırt kaslarınızı hareket ettirecek şekilde 30 -35 derece yerden geriye doğru kalkın. Kendinizi taşıyamayıncaya kadar bu şekilde bekleyin. Bu sırt ve karın kaslarınızı güçlendirir, sırt ağrılarınızı daha azaltır ve sırt incinmelerinden sonra da önerilir.

Popo hareketi

Önce sol diziniz üstüne yatıp ayaklarınızı dik koyup rahat bir şekilde ayağınızı kaldırabildiğiniz kadar yukarı kaldırıp aşağı indirin. Bu sırada dizinizi fazla bükmeyin. Daha sonra aynı hareketi yine sağ diziniz üstüne dayanarak yapın. Bu hareketi de en azından 30-40′ar kez yapmaya gayret edin. Popo ve çevresindeki yağ dokusunu azaltacaktır.

 

Fotoğrafçılık Kursu
Sosyal
Kıbrıs Otelleri

Kampanyaları görüntüleyebilmek için Flash Player kurunuz

Son Yorumlar
  • Aynur
    Sağlıklı bir yaşam için mutlaka bir diyetisyene başvurmanızı şiddetle tavsiye ediyoru... Devamı
  • ADMİN
    Mehmet Bey, bir diyetisyen ile çalışarak yaşam biçiminize ve bünyenize uygun bir diye... Devamı
Zumba Dansı

Zumba Dansı

SSS
Sıkça Sorulan SorularSıkça Sorulan Sorular - Verilen kiloları almamak için neler yapılmalıdır?
- Zayıflama ilaçları zararlı mıdır?
Anket
En etkili bulduğunuz zayıflama yöntemi hangisidir?
 
Kimler Çevirimiçi
Şu anda 7 konuk çevrimiçi

İdeal Kilo
İdeal Kilo
Kişinin yaşına, boyuna ve diğer fizyolojik özelliklerine göre olması gerektiği kilodur.
Diyet
Diyet
Kişinin sağlığını ve rahatını koruyabilmesi için hazırlanan yemek listeleri.
Egzersiz
Egzersiz
Vücudun şekillenmesi ve formda kalmak için yapılan hareketler topluluğu.
Metabolizma
Metabolizma
Canlıda yaşamın sürdürülmesi sırasında gerçekleşen tüm kimyasal tepkimelerdir.
Yeşil çay
Yeşil çay
Camellia sinensis yapraklarından elde edilen, yağ yakıcı özellikleri olan ve demlenerek tüketilen içecek.
Zayıflama Yöntemleri © 2012
www.zayiflamayontemleri.com.tr
WebHome
Tasarım: WebHome | İnternet Reklam ve Bilgi Teknolojileri