Facebook'da Paylaş
Twitter'da Paylaş

Beslenme nedir?

Yemeden Önce Bilinçlenin!

Dengeli BeslenmeBeslenme, canlı organizmaların yaşamak, büyümek ve kendini iyileştirmek için gerekli olan yiyecekleri tüketmeleri sürecidir. Bu süreç yemek, sindirim, emilim, taşıma, özümseme ve boşaltımı içerir. Gıdaların, yiyecek bileşimleri dahil, diyet kılavuzları ve çeşitli besinlerin sağlığı korumadaki görevlerini inceleyen bilimsel çalışmaları da kapsar.

Sağlıklı, Yeterli ve Dengeli Beslenme Nasıl Olur?

Vücudun büyümesi, dokuların yenilenmesi ve çalışması için gerekli olan besin öğelerinin her birinin yeterli miktarlarda alınması ve vücutta uygun şekilde kullanılması “yeterli ve dengeli beslenme” dir. Besin öğeleri vücudun gereksinmeleri düzeyinde alınamazsa, yeterli enerji oluşmadığı ve vücut dokuları yapılamadığından “yetersiz beslenme” durumu oluşur.

Birey yeterince yemesine karşın, uygun seçim yapamadığı ya da yanlış pişirme yöntemi uyguladığı zaman bu besin öğelerinin bazılarını alamayabilir. Bu durumda, o besin öğesinin vücut çalışmasındaki işlevi yerine getirilemediğinden yine sağlık bozukluğu oluşur. Bu durum da “dengesiz beslenmedir”.

Peki bu durumu nasıl aşmalıyız? Öncelikle sağlıksız gıdaları mutfağınızdan atarken doktorunuza danışarak neleri yemeniz ve yememeniz gerektiğini öğrenmelisiniz. En azından fiziksel durumunuzu tehlikeye atacak besin maddelerinden uzak durmanız gerektiğini öğrenmelisiniz. Diyet listeleri ve egzersizlerle de sağlığınızı korumanız mümkün.

Vücudun İhtiyacı Olan Besinler Nelerdir?

İyi beslenme sağılığı korumak, hastalıklardan kaçınmak, sağlıklı büyümek ve çocukların ve gençlerin gelişimi için şarttır. Yiyecekler açlığı yatıştırmaktan daha fazla anlama sahiptir. Gıda vücudun yakıtıdır. Her gıda türü vücudunuzun belli bir ihtiyacını karşılamak üzere özel bir amaca sahiptir.

İnsanın gereksinmesi olan ve besinlerin bileşiminde yer alan 40’ı aşkın besin öğesi kimyasal yapılarına ve vücut çalışmasındaki etkinliklerine göre ayrılırlar.

Altı Temel Besin Grubu Şunlardır:

Altı Temel Besin GrubuSu: Evet, su bir besindir. En önemli besindir. Asılnda vücudumuzun yüzde 50 ila 55’ini oluşturur. Vücudumuz günde 24 saat bu maddeyi kullanır. Vücudun ısısı dengelenir. Enerji üretmemekle birlikte besinleri hücrelere taşır.

Karbonhidratlar: Karbonhidratlar vücudun temel enerji kaynağıdır. Beyin, kalp, kaslar ve iç organlar dahil her sistemin güç kaynağıdır.

Proteinler: Proteinler vücut için tuğla ya da harç görevi görür. Kas ve diğer dokuların büyümesi ve kendini yenilemesini sağlar.

Yağlar: Enerji ambarıdır ve yağda eriyen vitaminlerle ilişkili olarak önemlidir. Aşırı gıda aldığımızda, bunun bir kısmı vücudumuzda yağ olarak saklanır. Temel amacı enerji üretimidir.

Vitaminler: Vitaminler vücudun birçok fonksiyonunun düzeni için gereklidir. Çoğu vitamin vücut tarafından üretilmez o nedenle dışarından besin veya ilaç olarak alınmalıdır. Enerji üretmezler. Suda ve/veya yağda çözünürler.

Mineralller: Mineraller besinlerden elde edilen ve vücut yapısını oluşturmada kullanılan alaşımlardır. Mesela calsium kemiklerin gelişimi için hayati öneme sahip bir mineraldir. Ayrıca vücut fonksiyonlarını da düzenlerler.

Sağlıklı beslenmeyi öğrenmek zor değildir. Esasları:

  • Çok su içmek
  • Tuz, şeker, alkol, doymuş ve işlenmiş yağları dikkatli kullanmak
  • Meyve, sebze ve tam tahıllar dahil her tür gıdayı almak
  • Et, sür ürünleri, balık, bakliyat tüketmek
 

Diyetisyen Fatma Yiğitoğlu
Sosyal
Kıbrıs Otelleri

Kampanyaları görüntüleyebilmek için Flash Player kurunuz

Son Yorumlar
  • Aynur
    Sağlıklı bir yaşam için mutlaka bir diyetisyene başvurmanızı şiddetle tavsiye ediyoru... Devamı
  • ADMİN
    Mehmet Bey, bir diyetisyen ile çalışarak yaşam biçiminize ve bünyenize uygun bir diye... Devamı
Zumba Dansı

Zumba Dansı

SSS
Sıkça Sorulan SorularSıkça Sorulan Sorular - Verilen kiloları almamak için neler yapılmalıdır?
- Zayıflama ilaçları zararlı mıdır?
Anket
En etkili bulduğunuz zayıflama yöntemi hangisidir?
 
Kimler Çevirimiçi
Şu anda 1 konuk çevrimiçi

İdeal Kilo
İdeal Kilo
Kişinin yaşına, boyuna ve diğer fizyolojik özelliklerine göre olması gerektiği kilodur.
Diyet
Diyet
Kişinin sağlığını ve rahatını koruyabilmesi için hazırlanan yemek listeleri.
Egzersiz
Egzersiz
Vücudun şekillenmesi ve formda kalmak için yapılan hareketler topluluğu.
Metabolizma
Metabolizma
Canlıda yaşamın sürdürülmesi sırasında gerçekleşen tüm kimyasal tepkimelerdir.
Yeşil çay
Yeşil çay
Camellia sinensis yapraklarından elde edilen, yağ yakıcı özellikleri olan ve demlenerek tüketilen içecek.
Zayıflama Yöntemleri © 2012
www.zayiflamayontemleri.com.tr
WebHome
Tasarım: WebHome | İnternet Reklam ve Bilgi Teknolojileri