Facebook'da Paylaş
Twitter'da Paylaş

Basen eritme hareketleri

Vücudumuzda en fazla kasın bulunduğu yer kuşkusuz ki kalçalarımızdır. Bu bölgede kaslar fazla olmasına nazaran gevşemeye daha müsait ve bu sebeple de yağ birikimi fazla olan bir bölgedir. Türk toplumunda bayanların bel kısımları ince iken kalça ve basenleri geniş olan bir vücut yapısı hâkim olmakta ve birçok bayan bu durumdan rahatsızlık duymaktadır.

Genetik ve beslenme biçimimizden kaynaklanan bu basenler bayanların sıklıkla şikayet ettiği ve büyük bir sorun haline dönüştürdüğü bir durumdur. Diğer bölgelere nazaran daha fazla yağ toplayan bu bölgemizdeki en büyük avantaj ise egzersiz ve düzenli beslenmeyle birlikte daha hızlı bir sonuç vermesidir. Spor yapmayan ve hareketsiz kalan bayanlar için kaçınılmaz olan basenlerden kurtulmak aşağıda sayacağımız egzersiz hareketleriyle artık mümkün.

Kalça Germe (Hip Extension)

Kalça GermeAmacınız kalçalarınızın gergin olmasını sağlamaksa bu egzersiz sizin için en idealidir. Diğer kasların çalışmasına önem vermeyen bu hareketin odak noktası sadece kalçalardır. Vücudunuzu eğerek elleriniz yere paralel bir şekilde durun. Çalıştırmak istediğiniz bacağınızı kaldırabildiğiniz kadar havaya kaldırıp aşağı yukarı hareket ettirmelisiniz.

Bacak açma hareketleri (Lunges)

Bacak Açma Hareketi

Lunges bacak, popo ve baldırda bulunan kasları tek seferde çalıştıran bir harekettir. Öncelikle ayakta dik olarak durun ve bir bacağınızı 90 derecelik açı oluşturana kadar ilerletin.

Sonrasında bacağınıza baskı uygulayarak doğrulun ve hareketi tekrarlayın. Haftada en az 2 kere 3 set ve her sette 15-20 tekrar olmak üzere uygulayın. Ağırlık kaldırarak da yapmanız mümkün. Lunge esnasında kontrolü elinizden bırakmamalı ve dizlerinizin zedelenme ihtimaline karşı önlem almalısınız.

Squat Hareketi (Çömelme)

Squat İngilizce “çömelme” anlamına gelir. Dizler hafif bükülü bir şekilde ayakta durun. Ayaklarınızı kalça genişliğinde açın. Parmak uçları karşıya baktığından emin olun.

Dirseklerinizi bükün ve her iki kolunuzu da boksör pozisyonunda tutun. Dik durun; daha ileri zorlayıcı bir egzersiz için oturma pozisyonunda vücudunuzu geriye doğru alçaltın. Vücut ağırlığınızı parmak uçlarına değil topuklara vererek vücut ağırlığınızı dengeleyin. Dizlerinizi parmak uçlarınızı geçmeyecek şekilde ayak bileğinizin hizasında tutun. Aşağı squat yaparken nefes alın, kalçalarınızı sıkarak ayağa kalkarken nefes verin. Ağırlığı poponuza ve bacaklarınıza vererek çömelin.

Çömelme Hareketi

1 saniye bekledikten sonra yavaşça doğrulun. 2 set olarak 8-10 tekrar yapmanız yeterli olacaktır. Kalçaları sıkılaştırmak, popo kaldırmak, basenleri ve bacakları sıkılaştırarak kuvvetlendirmek için alt kaslar için en faydalı harekettir.

Tek hamleyle çok kalori yakabileceğiniz hareketlerin başında gelen çömelme veya diğer adıyla squat vücudun en büyük kas gruplarından biri olan bacak kaslarını çok etkili bir şekilde çalıştırır fonksiyonel bir egzersizdir. Günlük yaşamı kolaylaştırır, yataktan kalkarken merdivenden çıkarken kullandığınız kas gruplarıyla aynı kas grupları çalıştırır.

 

Fotoğrafçılık Kursu
Sosyal
Kıbrıs Otelleri

Kampanyaları görüntüleyebilmek için Flash Player kurunuz

Son Yorumlar
  • Aynur
    Sağlıklı bir yaşam için mutlaka bir diyetisyene başvurmanızı şiddetle tavsiye ediyoru... Devamı
  • ADMİN
    Mehmet Bey, bir diyetisyen ile çalışarak yaşam biçiminize ve bünyenize uygun bir diye... Devamı
Zumba Dansı

Zumba Dansı

SSS
Sıkça Sorulan SorularSıkça Sorulan Sorular - Verilen kiloları almamak için neler yapılmalıdır?
- Zayıflama ilaçları zararlı mıdır?
Anket
En etkili bulduğunuz zayıflama yöntemi hangisidir?
 
Kimler Çevirimiçi
Şu anda 22 konuk çevrimiçi

İdeal Kilo
İdeal Kilo
Kişinin yaşına, boyuna ve diğer fizyolojik özelliklerine göre olması gerektiği kilodur.
Diyet
Diyet
Kişinin sağlığını ve rahatını koruyabilmesi için hazırlanan yemek listeleri.
Egzersiz
Egzersiz
Vücudun şekillenmesi ve formda kalmak için yapılan hareketler topluluğu.
Metabolizma
Metabolizma
Canlıda yaşamın sürdürülmesi sırasında gerçekleşen tüm kimyasal tepkimelerdir.
Yeşil çay
Yeşil çay
Camellia sinensis yapraklarından elde edilen, yağ yakıcı özellikleri olan ve demlenerek tüketilen içecek.
Zayıflama Yöntemleri © 2012
www.zayiflamayontemleri.com.tr
WebHome
Tasarım: WebHome | İnternet Reklam ve Bilgi Teknolojileri